وبلاگ

کاربردهای دستمال کاغذی

تمیز کردن و خشک کردن اجسام

دستمال کاغذی‌ها به دلیل یک بار مصرف بهترین انتخاب برای تمیز کردن و خشک کردن وسایل شسته شده هستند. هر چند بسیاری از افراد به دلیل عدم انتخاب دستمال مناسب و یا هزینه بالای استفاده مداوم از دستمال کاغذی، سعی می‌کنند از تکه پارچه‌هایی که اصطلاحا به آنها کهنه گفته می‌شوند استفاده کنند، اما باید در نظر داشته این کهنه‌ها می‌توانند سبب انتقال آلودگی شوند.

تمیز کردن و خشک کردن اجسام

البته با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت در صورت انتخاب دستمال کاغذی مناسب برای تمیزکاری، در دراز مدت می‌توان در هزینه کهنه‌ها، شستشو و مواد شوینده و حتی درمان بیماری‌ها نیز صرفه‌جویی کرد.

نگهداری از تابه‌ها

تابه‌های فلزی قیمت بالایی دارند و به همین دلیل نیازمند نگهداری و مراقبت زیادی هستند. برای نگهداری بهتر از تابه‌های فلزی بهتر است پس از شستشو آنها را به کمک دستمال کاغذی تمیز و خشک کنیم.

کاربرد دستمال کاغذی نگهداری از تابه‌

علاوه بر آن اگر در آشپرخانه تابه‌ها را روی هم قرار می‌دهید، لازم است که بین آنها را با دستمال کاغذی بپوشانیم. این کار باعث می‌شود تابه‌ها عمر مفید بیشتری داشته باشند و دیرتر صدمه ببینند.

استفاده به عنوان کود

دستمالهای کاغذی شامل مقادیر زیادی کربن هستند و همین موضوع سبب می‌شود که به عنوان جایگزینی مناسب برای لایه قهوه‌ای سیستم مدیریت کمپوست استفاده شود. شما می‌توانید بعد از استفاده از دستمال کاغذی از آن در کمپوست استفاده کنید و تعادلی در حفظ کربن کود کمپوست خود ایجاد کنید.

پرز طبیعی دستمال کاغذی عامل ترغیب کننده‌ای در ایجاد حفره‌ها یا بسته‌های هوایی در کمپوست می‌شود و که در هوادهی به آن موثر خواهد بود. به این ترتیب باعث رشد میکروارگانیسمهای مفیدی می‌شود که برای سلامت و کیفیت کمپوست و نهایتا فضای سبز بسیار مفید است.

جذب کثیفی و روغن

شاید بتوان گفت دلیل اصلی ساخت دستمال کاغذی همین باشد. یکی از کاربردهای دستمال کاغذی این است که می‌تواند به سادگی در فضاهای غیر قابل دسترس و کور وارد شود و آنها را تمیز و از جرم و کثیفی پاک کند.

کاربردهای دستمال کاغذی برای جذب کثیفی و روغن

به عنوان مثال با عبور دستمال کاغذی چند لا از زیر چرخ خیاطی در حال کار، می‌توان جرم و روغنهای روان کننده اضافی موجود بر روی سوزن را پاکسازی کرد که البته به کارکرد بهتر دستگاه چرخ خیاطی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

تازه نگهداشتن سبزیجات

کاهو، سبزیجات، برگ چغندر و دیگر گیاهان خوراکی در فریزر و یخچال دچار پلاسیدگی و پژمردگی می‌شوند.

کاربرد دستمال کاغذی تازه نگهداشتن سبزیجات

استفاده از یک لایه دستمال کاغذی بر روی سبزیجات و یا پیچیدن آنها در دستمال کاغذی، به حفظ رطوبت موجود در گیاهان کمک می‌کند، از فساد زود هنگام آنها جلوگیری خواهد کرد و سبب می‌شود آنها تازه‌تر بمانند.

آزمایش زیست‌پذیری بذر

یکی از سوالات مهم و چالشی کشاورزان و باغداران در فصل کاشت این است که بذرهای پیش روی آن چند ساله هستند و یا به موقع رشد می‌کنند؟
پاسخ این سوال را می‌توان با آزمایشی ساده و در عین حال وقت‌گیر داد. به این ترتیب که آنها را در گلدان بکارند و نتیجه را مشاهده کنند.

آزمایش زیست پذیری

البته اگر به دنبال یافتن پاسخ سریع‌تری هستید می‌توانید از دستمال کاغذی استفاده کنید. به این ترتیب که دانه‌ها را در دستمال کاغذی بپیچید (به شکل ساندویچ) و آن را در جایی گرم قرار دهید. اگر دانه‌های شما در مدت دو هفته جوانه نزد، احتمالا بذر شما فاقد زیست‌پذیری مناسب است.

نگهداری نان

معمولا نانهای نگهداری شده در فریزر پس از گرم کردن مجدد، خشک یا فتیر می‌شوند.

کاربرد دستمال کاغذی نگهداری طولانی نان

برای حل این مشکل معمولا مقداری آب بر روی نان می‌پاشند اما علاوه بر آن بهتر است کاری کرد تا رطوبت نان در فریزر حفظ شود. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای حفظ رطوبت نان در فریز استفاده از دستمال کاغذی است.

پاک کردن ذرت

اگر سعی کنید پوست یک ذرت را بکنید حتما شاهد مقاومت سرسختانه دانه‌های ذرت در حفظ ابریشم موجود در اطرافشان هستید. برای جداسازی ابریشمهای باقی مانده بر روی ذرت نیز می‌توانید از دستمال کاغذی استفاده کنید.

پاک کردن ذرت

به این ترتیب که دستمال کاغذی مرطوب را به آرامی بر روی خوشه بمالید تا پرزهای آن گرفته شود. در نهایت نیز می‌توانید از دستمال کاغذی موجود به عنوان یک کود قوی استفاده کنید.

نرم کردن شکر قهوه‌ای

دانه‌های شکر قهوه‌ای دارای یک رطوبت ذاتی است که می‌تواند به یکدیگر و یا به جداره‌های ظرف خود بچسبند و در صورت عدم استفاده مکرر می‌توانند به یک جسم یکپارچه، سخت و غیر قابل استفاده تبدیل شوند.

نرم کردن شکر قهوه‌ای

اگر قصد نگهداری از شکر قهوه‌ای در آشپزخانه را دارید می‌توانید آن در ظرفی خورد کرده و سپس دستمال کاغذی مرطوب را به عنوان پوشش بر روی آن قرار دهید.

فیلتر قهوه فوری

به طور معمول اکثر قهوه جوشهای برقی برای دم کردن قهوه از فیلترهای کاغذی استفاده می‌کنند. البته با توجه به محدودیتهای زمانی در صبح و آغاز روز سرعت آماده شدن قهوه اهمیت زیادی دارد. یکی از راه‌های تهیه قهوه فوری استفاده از دستمال کاغذی به عنوان فیلتر است.

پاک کننده فوری برخی مواد شیمایی

دستمال کاغذی یک جذب کننده خوب برای برخی پمادها، واکسها و چربی‌ها است. برای پاک کردن انواع سطوح فلزی، چوبی، پلاستیکی و حتی فرش می‌توان دستمال کاغذی را به آرامی روی سطوح کشیده و اقدام به پاک کردن مواد شیمیایی از روی آنها کنید.

 

همچنین دستمال کاغذی می‌تواند جایگزین مناسبی به جای ابر برای پاک کردن تخته سیاه باشد، زیرا گرد و غبارهای جذب و انباشته شده بر روی ابر می‌تواند سبب بروز مشکلات تنفسی جدی شود.

تبلیغات

دستمال کاغذی شاید بیش از آنچه فکر می‌کنید به کار شما بیاید و در برخی موارد می‌توانند بهترین گزینه باشند. اما یکی دیگر از کاربردهای دستمال کاغذی تبلیغات است که به دلیل تاثیرگذاری طولانی در ذهن مخاطب برای تجارتهای متوسط و بزرگ، یکی از بهترین گزینه‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.