وبلاگ

راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی

دستمال کاغذی، یکی از لوازم پرمصرف است که ما به صورت روزانه به آن نیاز پیدا می کنیم. دستمال کاغذی در مکان های مختلفی همچون هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید، خانه ها و سالن های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی در مقیاس کوچک با سرمایه گذاری کم، می تواند بازده و سودآوری بالایی داشته باشد.

اما داشتن دانش کافی در خصوص فرآیند ساخت دستمال کاغذی و ماشین آلات و دستگاه های مورد نیاز برای تولید آن، از اهمیت بالایی برای شروع این کسب و کار است. به همین دلیل در اینجا به بررسی فرآیند تولید دستمال کاغذی می پردازیم.

مزایای راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی

دلایل بسیاری برای ورود به کسب و کار تولید و عرضه دستمال کاغذی وجود دارد. یکی از این دلایل هزینه پایین برای راه اندازی و تولید ان محصول است. مهمترین موضوع هم تنوع بالای این محصولات و دامنه گسترده مشتریانی است که برای آن وجود دارد.

دستمال کاغذی انواع مختلفی دارد مانند دستمال توالت، دستمال سفره و غیره. ممکن است رنگ، تزیینات، بافت، الگوها، معطر یا مرطوب شده متفاوت باشد. همه اینها محصولات مختلفی را برای مصارف مختلف به وجود می آورد. برای آشنایی کوتاه با هر یک از این محصولات و کاربرد آنها در اینجا به بررسی انواع دستمال کاغذی می پردازیم.

دستمال توالت

دستمال توالت پرفروش ترین محصول دستمال کاغذی توسط مصرف کنندگان است. اکثر ما نمی توانیم به کمبود دستمال توالت فکر کنیم. کیفیت این دستمال کاغذی را می توان با توجه به تعداد لایه، دوام، درشتی و کیفیت الیاف تعیین کرد.

دستمال کاغذی

دستمال های کاغذی جعبه ای نوعی کاغذ نازک، نرم، جاذب، صاف و یکبار مصرف هستند که برای تمیز کردن صورت و دست استفاده می شود و به طور کلی در جعبه فروخته می شود. یکی از کاربردهای مهم این نوع از دستمال های کاغذی، کاهش شیوع عفونت یا بیماری هایی مانند آنفولانزا است.

دستمال سفره

دستمال سفره از دیگر انواع دستمال کاغذی است که در میز ناهارخوری استفاده می شود. این دستمال ها از یک تا چهار لایه و در رنگ ها، طرح، شکل و اندازه های مختلف ارائه می شوند.

مواد اولیه ساخت دستمال کاغذی

برای تولید دستمال کاغذی، نیاز به یک خط تولید اتوماتیک دستمال کاغذی و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصول است. مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دستمال کاغذی، مستقیما از درخت تولید می شود و با تبدیل چوب به لایه های نازک تر، فرآیند تولید دستمال کاغذی، آغاز می شود. همچنین در تولید این محصول از مواد دیگری همچون آب، مواد شیمیایی برای تجزیه چوب به الیاف قابل استفاده و سفید کننده ها استفاده می شود.

شرکت هایی که کاغذ را از محصولات بازیافتی تولید می کنند هم از اکسیژن، ازن، هیدروکسید سدیم یا پراکسید برای سفید کردن کاغذ استفاده می کنند. با این حال، تولیدکنندگان کاغذ اغلب از سفید کننده های مبتنی بر کلر (دی اکسید کلر) استفاده می کنند که به عنوان یک تهدید برای محیط زیست شناخته شده است.

فرآیند تولید دستمال کاغذی

فرآیند تولید دستمال کاغذی

فرآیند تولید دستمال کاغذی، شامل 4 مرحله اساسی خمیر، رنگ، پرس و برش است.

مرحله اول) خمیر کاغذ از مخلوط کردن الیاف با خمیر چوب و شستشوی مخلوط با سفید کننده تهیه می شود. در این مرحله می توان براساس کاربرد دستمال کاغذی، از رنگ های مختلف برای رنگ آمیزی آن استفاده کرد.

در این مرحله، تکه های چوب به عنوان ماده اولیه به دستگاه هیدروپالپر وارد می شود. در این دستگاه تکه های چوب با آب و مواد شیمیایی ترکیب و در دمای بالا پخته می شود. در این شرایط، بخش بسیاری از رطوبت چوب از بین می رود.

مرحله دوم) در این مرحله باید مواد شیمیایی پاک سازی شده و خوب شسته شود. سپس باید به آن فشار وارد شده تا تمام رطوبت آن گرفته شود. در این مرحله فشار دادن مخلوط کمک می کند تا رطوبت از بین برود و کاملا خشک شود.

در این بخش از خط تولید دستمال کاغذی، ورقه ها در یک سیلندر خشک شده بخار داغ، تحت فشار قرار می گیرند و کاملا خشک می شوند. پس از طی همه این مراحل، ورق ها به صورت رول های بزرگ، پیچیده می شوند.

مرحله سوم) در مرحله بعدی از تولید دستمال کاغذی، با استفاده از رول های بزرگ و رول کننده های آن، باید دو لایه از ورق های دستمال کاغذی ترکیب شوند و دستمال کاغذی مورد نظر ساخته شود. در صورتی که هدف، تولید دستمال کاغذی مخصوص صورت و یا دستمال های بسیار نرم باشد؛ نیاز به ترکیب 3 لایه یا بیشتر می باشد.

مرحله چهارم) در مرحله بعدی، دستمال کاغذی به شکل دلخواه برش داده می شود و براساس نحوه مصرف به شکل دلخواه رولی یا جعبه ای در می آید.

مرحله پنجم) در این مرحله تکه های دستمال کاغذی به صورت رولی یا جعبه ای، بسته بندی شده و به بازار عرضه می شوند. بسته بندی دستمال کاغذی، اخرین مرحله در تولید این محصول است.

لازم به ذکر است که داشتن یک خط تولید اتوماتیک دستمال کاغذی در این مرحله می تواند به شما در تولید محصولی با کیفیت، با سرعت بیشتر و هزینه کمتر کمک ویژه ای کند. پس برای شروع کسب و کار خود، حتما به ماشین آلات اولیه ای که تهیه میکنید؛ دقت ویژه ای داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.